Monday, July 25, 2011

My thoughts...


...are going back to Friday, when I sat calm and relaxed on O'Hare Airport in Chicago. And, I feel the feeling I had when I heard the news on CNN again and again. Norway, Norwegian, Bomb, Terror... I couldn't believe it! It was a loooooooong flight home, and lots of worries about my friends who works and lives in Oslo.

All the news, and all thoughts I have is a totall caos and I do not know how to express my self other than do it in a creative way. I unfortunally know what it will say to loose someone you love in an unfare way! And my thought are going to all of you who lost someone! Words is not enough, and the only thing I can say is that I am feeling for you. I am thinking of you, and my hearts are crying for you!

En dag jeg aldri kommer til å glemme! En dag jeg satt i utlandet og fikk totalt sjokk over amerikanske nyheter som forteller at det er terrorangrep i Oslo... Snakk om uvirkelig situasjon, og snakk om å føle seg langt borte fra hjemlandet. Det ble en lang flytur hjem, og det var mange tanker som svirret i hodet mitt på veien over dammen. Det var heller ikke noe særlig morsomt å sette seg på flyet fra Düsseldorf, og ikke vite hva slags terror dette var...

Og det var vondt å komme hjem til en nyhet om at så mange personer var drept over en persons udåd! Herregud, hva skjer? Tankene mine går til dere som har mistet noen, til dere som savner noen og til dere som var midt oppi dette. Jeg vet at ord mangler, og jeg vet at ord sjelden trøster så vonde opplevelser... Alt jeg kan si er at jeg tenker på dere, og hjertet mitt gråter for dere!

For meg er det å utrykke meg kreativt en verdifull ting, og jeg måtte bare få dette litt på avstand og si hva jeg føler. Det ble ikke helt som jeg ville, men det ble en del av det jeg tenker på nå...

8 comments:

Janne said...

Du er veldig flink til å utrykke deg kreativt Connie. Sitter her og er helt handlingslammet. Det er godt å ha deg hjem igjen og vite du har det bra. Kjempefine sider du har laget.

Gunn (Merete) said...

Nydelig uttrykkt Connie. Sitter her selv og vil gjerne bruke kreativt uttrykk for å få ut det som er på innsiden.
Klem Gunn ***

Knerten said...

Ja, det er bare helt tragisk, det som har skjedd - men for en fantastisk kveld i kveld, med nærmere 150.000,- i rosetog i Oslo, og mange i mange andre byer - fenomenalt ! Vi står sammen når det gjelder, ja :-)
Veldig flotte sider du har laget, Connie, en fin måte å bearbeide tanker på dette her, likte så godt hjertene dine...
Ha en fin uke, og god sommer videre.
Klem
T.

bestevenn said...

Det var flotte og uttrykksfulle sider du har laget.

Janna Werner said...

The reason why those pages were created is more than aweful. But still I love that you express your feelings through art and your journal pages are very very beautiful. thanks so much for sharing. janna

Hermine said...

My thoughts go out to you and all the Norwegian people. Its beyond words. Warmly and hugs Hermine

Sandy said...

Hi Connie my dear friend,

I´ve been back and I vivit you.
Wow wow wow wow you are very busy in the last weeks.
So wonderful and lovely work.
Fantastic journal art. Brilliant.

Linda Brun said...

Nydelig sider du har laget Connie. AJ er en flott måte å få bearbeidet både glede og sorg på. God klem!